zaterdag 17 december 2011

zelfmaak-enveloppen voor kerstkaartjes en cadeautjes

uit papier : envelop open scheuren, overtekenen op hip papier (ik gebruikte bladen uit 'Flow Magazine'), dicht vouwen, plakken, etiket er op en klaar.

uit vilt : 2X grootte envelop + omslag in 1 stuk uit vilt knippen.
vilt dubbelvouwen tot aan omslag, velcro stikken zodat envelop dicht kan en rondom envelop stikken.
Ik gebruikte steeklengte 0,5 en steekbreedte 4 voor een leuke afwerking rondom.
Letters op envelop kan je flocken, maar vermits flockfolie op is, plakte ik vilten letters (te vinden in AVA).

7 opmerkingen:

Katja (@Yane) zei

Leuk idee!

Een huis in de straat zei

Simpel maar het geeft toch iets extra aan een kaartje he. Ik heb ook zo'n mal om enveloppes te maken.

Da(s)tof zei

Dag juffrouw koekie,
Je was de winnaar van mijn give away en ik wacht nog steeds op je adres om de theemuts op te sturen. Kan je me, als je nog interesse hebt, een mailtje sturen met je adres? (dastofblog@gmail.com)

Groetjes,
Janne

hilde@home zei

leuk om je blog te ontdekken! Ik ben direct volger geworden want ik vind je ideeën super!!!

Lana zei

oh zo tof! :)

Anoniem zei

Jeej ik had de omslag met de beachbinken!
xx Maggie

Tina zei

Appeltjes ontvangen! Jippie :)