donderdag 5 april 2012

Met een kleine, fijne vondst doe je leuke dingen

Een bezoekje aan de tweedehandswinkel kan mij echt gelukkig maken.
Zo snuisteren in de winkel op zoek naar kleine schatten en voor die schatten dan nog eens zeer weinig euro's neertellen... :-) :-) :-)

De vondst van een tijdje geleden: leuke kopjes, een knap schaaltje, boerderijdieren voor in de klas en een echt, oud muziekdoosje voor juweeltjes!
Het muziekje is werkelijk geweldig!!

Hier zag ik een tijdje geleden hoe je kaarsjes maakt in een kopje.Ik zag het ook nadien op heel wat andere blogs.
Het idee bestaat denk ik al heel lang, want bij mijn grootouders stond er vroeger iets dergelijks op hun 'dressoir'.
 De grote doos oude kerkkaarsen werd van de zolder gehaald (waar is de tijd dat je die restjes nog gratis meekreeg :-)    )
Pure nostalgie... want als klein dutske heb ik vaak kaarsjes gemaakt met de mama.
Kleuren deed ik vroeger niet met ecoline of andere speciale kleurstoffen, maar gewoon met geraspte wasco. 


 De gele wasco geeft een een felle, leuke kleur...

... De blauwe geeft dan weer een groene kleur :-)
Ik gaf twee kaarsjes cadeau aan een vriendin.
Een stuk karton met wat plakplastiek vormt een leuke basis.
Afwerken deed ik met wat 'masking tape' en een zelfgemaakte sleutelhanger.
De sleutelhanger (alias 'Marcel') werd uit verschillende stofjes gemaakt die ik aan elkaar stikte en kleefde met Vliesofix.  
Hier vond ik een goed filmpje over het gebruik van Vliesofix.
Marcelleke werd tot slot opgevuld met fiberfill.


Het schaaltje werd inmiddels al meerdere keren gebruikt om heel wat lekkers te serveren...

1 opmerking:

Een huis in de straat zei

Alleen al daarvoor zou ik nog eens naar de kringloopwinkel willen. Toffe kaarsen!