maandag 3 april 2017

Gerestyled magneetbord

Dit geloof je nooit...
Ik ben gewoon (na anderhalf jaar) terug 😃.
Of ik mij niet een beetje schaam dat ik mijn blog zo verwaarloosd heb?
Nope...
Gewoon geen tijd, geen zin en daarmee heb ik het gezegd eigenlijk.
De zin is inmiddels terug, de tijd daarentegen...
Het leuke aan een blog is juist dat je geen verplichtingen hebt, dat je iets kan posten wanneer je daar zin in hebt.
Ik heb de afgelopen maanden niet stil gezeten. Naast verbouwen heb ik er enkele creatieve projectjes opzitten. Minder als vroeger weliswaar, maar ben er niet minder fier op.
Ik heb ook gewoon geluk dat ik binnen mijn job (die ik met heel veel liefde doe) mijn creativiteit kwijt kan. Dat maakt heel veel goed...

Laten we beginnen met mijn laatste maaksel van enkele weken geleden.
Een laat verjaardagcadeautje.
Toen ik een tijdje geleden deze zag in De Televil Kringwinkel van Halle, wist ik direct wat ik ermee maken zou... 


Ik krijg in De Kringwinkel soms wel eens een rare blik.
"Wat heeft die vast?" "Kan je daar nog iets mee doen?"
Jep, van alles is iets te maken.
Meestal zie ik iets en 'hup', is het idee ook daar.
De Kringwinkel is (naast Pinterest) mijn grootste inspiratiebron.


Het oude magneetbord kreeg een oplapbeurt:
 

↣ Wassen en schuren.

↣ Verven (binnenkant wit, kaderkleur : Turkse Steen van Levis).

↣ Stofje (Veritas) op maat binnenkant uitknippen.

↣ Stof met lijmvernis (te koop in elke knutselwinkel) op bord kleven.
↣ Dag laten drogen. Stof is nu hard en lijkt een soort van behang.


De magneetletters (Kringwinkel) kregen enkele lagen goude nagellak. Dit gaat snel en werkt proper.

Volgende keer voeg ik nog een druppeltje afwasmiddel toe bij de nagellak, dan hecht het beter op plastic (werkt echt !).
Ik moest de letters wel verstevigen met een extra magneetje, want het bord verloor iets van zijn magnetisme door de verf en de stof.

De overige magneetjes maakte ik door ze te beplakken met een zelfgemaakt pomponnetje.
(Zie-> hier hoe je dat kan doen).
Ik heb enkele dozen met restjes wol liggen, kreeg ze van een plaatselijk breiclubje.
Door veel keus te hebben, kan je ook echt kleurtjes zoeken die bij elkaar passen.

Ook het kaartje maakte ik zelf.
Ik zocht een bingokaartje (Kringwinkel) met het juiste aantal jaren voor het feestvarken.
Tekstje schrijven op de achterkant
Een bingoblokje (of hoe heet dat juist?) werd op de juiste plek geplakt en KLAAR !!!